Vellykket Sct. Hans Aften i Brønderslev Golfklub

2017_SctHansAften_Den_gyldne_Kost_mette_oddershede

Intentionerne om en medlemsaften, hvor hyggen og samværet på tværs af handicaps til fulde blev indfriet, da 85 glade golfspillere mødtes til en anderledes Sct Hans aften i klubben.

På parkeringspladsen blev spillerne modtaget og budt velkommen af den skønne Heksulla, der guidede dem videre frem til den rygende og boblende heksegryde, hvor Heksette og Heksinger rørte rundt i en ukendt men aldeles hjemmelavet suppe. Det giftiggrønne sammenkog blev rundhåndet skænket op og nedsvælget.

Derefter blev spillerne i hold sendt ud i en gunstart, hvortil der var udformet en til aftenen speciel spilleform, der var opdelt i 2 rækker og med vinpræmier til 1. og 2. pladserne i begge rækker.

På runden blev de serviceret af den allestedsværende Heksulla, der trakterede med flot udvalg af godgørende og smørende eleksir.

Efter spillet, havde Kristian gjort 2 store grills klar og med vanlig dygtighed blev kæmpestege (og selvfølgelig også pølser) tilberedt og serveret sammen med diverse prima tilbehør, så alle de sultne munde blev mætte.

Umiddelbart efter spisningen blev de dygtige vinderhold råbt op og beæret med de velfortjente vinpræmier.

Sunget i klubhuset blev der også, hvorefter turen gik til bålet, der brændte lystigt og stemningsfuldt under formand Kirstens tale og de traditionelle sange ” Midsommervisen” og ”I Danmark er jeg født…”

Dermed var aftenen dog ikke slut endnu, idet vinder af ”Den gyldne Kost” også skulle findes og hædres. I denne disciplin var det ikke nok at være en god golfspiller. De fire nominerede kvinder, der havde ramt flest hekse under spillet, skulle nu yderligere dyste i en match baseret på paratviden om hekse og Sct Hans. Det blev til et meget tæt løb, hvor Mette Oddershede løb med trofæet i det pureste guld nemlig ”Den gyldne Kost”. Og til at klare halsen på flyveturen sydpå, fulgte der med trofæet en flaske, med smørende indhold, hvis temperaturen skulle blive for lav i den internationale godkendte flyvehøjde for koste.

Efter indtagelse af varm kaffe og afrevne grønne heksefingre, kunne de 85 deltagere sige tak for en god aften til hinanden.

Komiteen takker også vores forretningsfører Ulla, for storopbakning og medvirken.

Da klokken efterhånden nærmede sig midnat, takkede Sct. Hans Komiteen af, og Jette, Inger, Oluf og Ole lovede (vist nok) at være parate igen til næste år.

Tak til alle for den store opbakning

2017_SctHansAften_billeder2 2017_SctHansAften_billeder4 2017_SctHansAften_billeder5 2017_SctHansAften_billeder3 2017_SctHansAften_billeder1