Nyt fra bestyrelsen juni/juli 2019

Så nærmer sommeren sig , men det er ikke altid at det kan ses på vejrudsigten, men vi håber alle det bliver en dejlig sommer. Vi kan i hvert tilfælde glæde os over en super flot bane, hvor greens aldrig har været bedre. Vi får rigtig mange roser både fra jer medlemmer og gæster. Det er dejligt – stor ros til greenkeeperteamet.

Bytteuge: Vi har haft en bytteuge med Ålborg Golfklub, og det gik over al forventning. Vi er sikker på, at mange kommer igen som greenfee spillere.

Billede: Som mange har set, er der kommet et billede op af banen på væggen skråt over for hovedindgangen. Billedet er lavet af Luffe og Glarmester Berthelsens eftf. har sponsoreret rammen. Vi er begge parter taknemmelige for hjælpen.

Søholdet der er frivillige og renser vores søer op har en bøn:

’Hjælp –  vores bådmotor er kaput. Er der nogen der har en 4-5 HK motor billigt/gratis til salg?

Motoren satte ud sidst, vi var ude og vi kan ikke komme videre uden en ny motor, så hvis der er nogen af jer, der har en bådmotor. Finn Østerby mener, at en har sagt til ham, at de har en brugt motor, vi kan få, men han kan ikke huske navnet på vedkommende. Men som skrevet kontakt Ulla på mail ulla@broenderslevgolfklub.dk, hvis du kan hjælpe.

Klubtrøjer: Så har Morten Hedegaard fået de længe ventede klubtrøjer hjem. Trøjen er klar lys blå og i en super kvalitet og kan fås fremover. Det vil være flot, hvis vi fremover ønsker os en trøje til jul eller fødselsdag, så vi kan stille op i ens trøjer, når vi er ude at spille. Trøjen koster kr. 499,00.

Sport:

Her er lige en oversigt over divisionsholdene og status.

Santander nr. 1 med 8 point
3. Division er på fjerdepladsen med 2 point
4. Division er på 1. pladsen med 6 point
Kvalifikationsrækkeholdet er på 1. pladsen med 4 point
Damernes 3. division er på 1. pladsen med 4 point, dog med en kamp mere end Sæby som har samme point.
Seniorholdet er på 4. pladsen med 0 point
Superveteranholdet er på 2. pladsen med 6 point

Der spilles om Danmarksmesterskabet i weekenden den 14. og 15. september i Århus Golfklub og der er arrangeret bustur. Der er sendt mail ud om dette tidligere. Men kontakt endelig Ulla, hvis du vil med på bustur og støtte op om vores drenge.

Danmarksmester:

Den 23. juni blev Frederik Kettrup Danmarksmester i hulspil for senior amatører i en alder af 18 år.

Det er stort –  STORT  TILLYKKE Frederik Kjettrup

Frederik og hans forældre kom ca. kl 20.00 til klubhuset, hvor vi kunne fejre ham. Vi var mange samlet, da det jo var Sct. Hans. Det var dejligt og hvor er vi stolte af ham. Vi er også stolte af de andre elitespillere og Malte der nåede til 8.dels finalen. Der er ingen tvivl om, at de unge mennesker nok skal nå langt.

Sponsor:

Spar Nord er igen blevet sponsor og har fået teested skiltene på rød 3.

Spar Nord Fonden har endvidere bevilget Kr. 20.000,00 til en brugt buggy med lad til brug for de frivillige der hjælper til i klubben med skrald, teesteder med mere.

Tusind tak til fonden – Uden støtte ville tingene være meget vanskelige, så det er utroligt dejligt at Spar Nordfonden har støttet klubben.

Så vil vi ønske alle en god sommer.

På bestyrelsens vegne
Kirsten Juel Jensen