Nyt fra bestyrelsen juni/juli 2018

By Kent Budolfsen

Låneomlægning: Jeg er ked af at ulejlige jer igen, men vi er tvunget til at indkalde jer til en hurtig ekstraordinær generalforsamling og det bliver den 30. juli kl. 19.00. Indkaldelse bliver udsendt snarest, men sæt kryds i kalenderen.

Kort fortalt: Som nogle af jer ved har Nykredit forhøjet bidragssatsen på vores lån fra 1,15% til 1,70% og det betyder en merudgift på ca. 60.000 kr. årligt for os.

Vi havde i den 12. juni møde med Nykredit. Mødet skulle have været afholdt for 1,5 måned siden men pga. af personaleudskiftning Nykredit, måtte mødet flyttes.

Vi har mulighed for at omlægge vores 2,5% lån til et fastforrentet lån på 1,5% over nye 20 år. Det gamle er kun 3 år gammelt og har 17 år igen så vi forlænger løbetiden med godt 3 år. Endeligt lånetilbud er endnu ikke modtaget.

Vi vil få en årlig besparelse på ca. kr. 100.000,00 i de først 17 år, men i det sidste 3 år får vi en merudgift pga en forlængelse af afdragsperioden. Det medfører dog alligevel en totalbesparelse på ca. 118.000.

Vi kan kun omlægge lånet på ca. 10 millioner –  Og ikke det på godt 2 millioner, da det vil blive for dyrt.

Vi har brug for denne besparelse og håber på jeres accept af det.

Vi skulle så også have forlænget lejeaftalen af jorden klubhuset ligger på i Brønderslev Kommune inden låneomlægningen kan finde sted, og det er på plads nu.

Vi kan desværre ikke gøre dette uden en godkendelse fra en ekstraordinær generalforsamling, så derfor dette brev, og den officielle indkaldelse sendes snarest.

Kritisk revisorsuppleant: Vores kritiske revisorsuppleant og mangeårige medlem Henning Sørensen er desværre nylig afgået ved døden. Vi vil benytte den ekstraordinære generalforsamling til at få valgt en ny. Henrik Kusk har sagt ja til dette, men det skal godkendes af en generalforsamling.

Gave på kr. 200,00: Vores anmodning om gave til klubben på kr. 200,00 er blevet meget positivt modtaget og vi er så glade for at allerede nu har over 100 medlemmer indbetalt beløbet. Tak for det og vi vil gå videre med ansøgningen.

Husk at aflevere blanketten med cpr.nr. til Ulla, hvis man ønsker at have fradrag i skat. Blanketten ligger på disken ved kontoret.

Skilt til flagplacering: Skiltet til flagplacering er blevet ændret. Der er 2 visere og den ene viser stimp-meter målet for greens og den anden flagplacering som tidligere med ABCD

Den 7. juli kl. 10.00 har vi sammen med Brønderslev kommune et tilbud til alle +60 årige der ikke tidligere har spillet golf. Der er 2 timers gratis undervisning og derefter spil på hvid bane, der også nu kaldes Spar V sløjfen, idet Sparekassen Vendsyssel har taget sponsoratet på hele banen. Det er flag, huller og Teestedsskilte. Stor tak til Sparekassen Vendsyssel.

Vi har 50% på greenfee i juli og august. D.v.s. kr. 200,00 for alle gæster, dog ikke flexmedlemmer. Dette annonceres på facebook og I må meget gerne dele det, så det kommer så bredt ud som muligt.

Sct. Hans: Vi havde igen i år en super hyggelig aften. Synd for de mange der ikke var der. Vi håber endnu flere kommer næste år, for det kan ikke blive bedre. Tak til Inger, Oluf. Jette og Ole for det store arbejde.

DM i 2 generationer: Denne weekend skal vi ligge bane til DM i 2 generationer. Vi håber på, at mange har lyst til at komme ud og kigge på. Vores 2 fantastiske trænere Morten H. og Jonas skal deltage med deres fædre. Vi hepper på dem? Jeg vil dog gøre opmærksom på at DGU’s turneringsleder har besluttet, at der ikke må køres med golfbiler, hvis man vil ud og se på.

Udsalg i shoppen: I denne weekend er der DM for 2. generationer i Brønderslev Golfklub. Det fejrer vi med 20% rabat på alt tøj og alle sko! Kom og gør et godt køb på Backtee, Galvin Green, Under Armour, Nike, ECCO og Skechers!* Gælder ikke nedsatte varer.

Jeg ønsker alle en god sommer og jeg håber vi ser nogle af jer til den ekstraordinære generalforsamling den 30. juli kl. 19.00

På bestyrelsens vegne
Kirsten Juel Jensen, Formand