Klubmestre 2019

I en dejlig sensommer weekend, som trodsede meteorologerne værste forudsigelser, afholdt Brønderslev Golfklub de årlige klubmesterskaber i weekenden 31. august-1. september.

Lørdagens runder blev afviklet i næsten perfekt golfvejr – solskin, pæne temperaturer og kun begrænset vind – hvorfor der også blev indleveret mange pæne scores. I flere af rækkerne var der efter lørdagens runder, kun 2 points forskel på øverste og nederste plads på præmieskamlen, og dermed lagt op til en spændende afsluttende runde søndag.

Og spændende blev det! Søndagens vejr var stadig ”golf-venlig”, men en tiltagende vind gav i løbet af dagen udfordringer, hvis slagene var lidt upræcise.
I flere af rækkerne holdt spændingen helt frem til sidste hul, før klubmesteren blev fundet. I to af rækkerne måtte der endog omspil til, før en afgørelse blev truffet. Omspillet foregår ved at spille det 18. hul, indtil en vinder er fundet.

I klassen Midage Herrer, førte Jan Feldborg over Mads Hedegaard med 2 slag efter lørdagens runde. Efter 3 huller af søndagens runde, havde Mads udlignet føringen og bragte sig i spidsen efter 5 huller. Efter 17. hul førte Mads med 2 slag, men da han afsluttede 18. hul med en bogey og Jan med en birdie, stod de lige og skulle derfor en ekstra tur ned ad 18. hul, for at finde vinderen. Det trak Mads sig ud af som vinder, med en, efter eget udsagn, velspillet birdie.

I damernes Åbne Mesterskaber, førte Lisa Maria Riise Simonsen med et enkelt slag over Hanne Kristensen efter lørdagens runde. I løbet af søndagens runde skiftede føringen flere gange undervejs og efter det afsluttende 18. hul, var også de to lige og skulle dermed i omspil. Lisa Maria trak sig sejrrigt ud af den kamp, med en par på første omspilshul.

Hanne Kristensen bragte sig yderligere i fokus i weekenden, da hun på lørdagens anden runde lavede hole-in-one på hul 3 på blå sløjfe.

Stort tillykke til Hanne og til de nye klubmestre. ?

Klik for at se de nye klubmestre 2019