Klubmesterskaberne 2020 i Brønderslev Golfklub

Brønderslev Golfklub afholdte i weekenden den. 29. – 30. august, det årlige klubmesterskab.

Hvad der, blot få dage inden weekenden, lignede en vejrmæssig katastrofe med skybrudsvarsel, blev i stedet til næsten perfekt golfvejr, både for de mange deltagere og tilskuerne. Blot en enkelt regnbyge lørdag eftermiddag, udfordrede deltagerne og fik tilskuerne til at søge ly.

Der blev ved lørdagens runder indleveret mange pæne scores og som vanligt, var der i flere af rækkerne kun ganske få points forskel på øverste og nederste plads på præmieskamlen. Dermed var der lagt op til en spændende afsluttende runde søndag.

Og spændende blev det! Søndagens vejr var solskin og næsten vindstille og dermed perfekte muligheder for deltagerne til at udfordre de førende i hver række.
I flere af rækkerne holdt spændingen da også helt frem til sidste hul, før klubmesteren blev fundet. I tre af rækkerne måtte der endog omspil til, før en afgørelse blev truffet. Omspillet foregår ved at spille det 18. hul, indtil en vinder er fundet.

I rækken Mediorer Herrer, førte Jakob Kollerup over Malthe Tandrup Laustsen med 1 slag efter lørdagens runde. Den føring fik Malthe i løbet af søndagen udlignet, hvorefter de var lige efter søndagens runde og måtte ud i omspil. Der skulle blot spilles et hul før Malthe kunne kåres som vinder.

I Senior rækkerne for både damer og herrer måtte det ligeledes omspil til før en vinder blev fundet.
Hos damerne havde Gitte Rune en føring på to slag ned til Hanne Kristensen, inden søndagen runde. Da Hanne på søndagens 18 huller var netop 2 slag bedre end Gitte, måtte også de ud i omspil. Også her skulle der blot et ekstra hul til, før Gitte løb med titlen.

Hos herrerne satte Peter Christiansen i løbet af søndagen også en to-slagsføring over Henrik Gadeberg til. Her skulle der dog to omspilshuller til, før Peter kunne trække sig sejrrigt ud af matchen.

Tak til alle for en fantastisk weekend og stort tillykke til de nye klubmestre. ?

Resultaterne i de enkelte rækker, kan ses HER.