Kære medlemmer

DGU er nu kommet med nye anbefalinger, hvor der åbnes for flere muligheder for golfspil. Anbefalingerne er indtil videre gældende frem til 10. maj.

Anbefalingerne giver blandt andet mulighed for privat spil i 4-bolde, begrænset brug af træningsområder og adgang til at spille greenfee.

Men de rummer stadig en lang række begrænsninger. Man må ikke opholde sig i klubben, når man ikke skal spille eller træne, klubhuse bør stadig være lukket, og der skal fortsat ikke være foreningsaktiviteter som f.eks. turneringer, klubber-i-klubben og lignende.

Sammen med erfaringerne fra påskeugen, har bestyrelsen tirsdag den 14. april vurderet anbefalingerne fra DGU og justeret klubbens ”Corona restriktioner”.

Fra lørdag den 18. april, vil følgende ændringer være gældende:

• Baneforløbet ændres tilbage til normale sløjfer, start- og flette-tider.
    Alt spil på banen skal bookes via GolfBox. Dette gælder også stadig for hvid sløjfe.
    Der må ikke startes på en flettetid.
    Ved fletning skal flettetider overholdes.
    Husk: Hvis du booker dig på en ”eksisterende” bold, skal det være efter aftale med dem der oprindeligt bookede tiden.
  • Der kan spilles 4-bolde (med virkning fra onsdag 15. april).
  • Der åbnes for gæstespillere.
    Gæstespillere skal bekræfte tid og betale ved ProBox stander som normalt.
    Øvrige dele af klubhuset afspærres.
  • Drivingrange åbnes med 8 udslagssteder (6 udenfor og 2 i overdækningen) til træning og opvarmning.
    Brug af drivingrange skal bookes via GolfBox på samme måde som starttider.
    På ressourcerne ”Drivingrange Måtte 1-4” og ”Drivingrange Måtte 5-8”, kan der bookes 30 min ad gangen. Det vil sige, at der kan stå 4 personer på en tid, da der er 4 måtter.
  • Puttinggreen må anvendes til træning og opvarmning. Max 5 spillere ad gangen.
  • Indspilsgreen må anvendes til træning og opvarmning. Max 5 spillere ad gangen.
  • Morten Hedegaard kan begyndertræning i mindre grupper.
    Yderligere information kommer senere fra Morten.
  • De to ”udvendige” toiletter ved klubhuset åbnes.
    Der er håndsprit på toiletterne og der foretages hyppigere rengøring.
  • Der kan spilles handicaptællende runder og hole-in-one anerkendes, selvom der er ”skum” i hullerne. Flaget må stadig ikke berøres.
    Undtagelser og tilpasninger i Golf- og Handicapreglerne kan læses her.
  • Skraldespande og bænke kan igen bruges på banen.

Det er dog vigtigt stadig at præcisere, at bænke og stole omkring klubhuset stadig ikke må benyttes, at der stadig ikke er adgang til klubhuset for medlemmer samt at klubbens område ikke må benyttes til sociale samlinger. Når du/I er færdige med at træne eller spille, skal du/I stadig tage hjem.

DGU’s anbefalinger kan læses i den fulde ordlyd her.

Er I på nogen måde i tvivl om ovenstående, så husk at Ulla kan træffes 27/4 på telefon 98 82 32 81 ?