Jyske Bank Sommerhulspil

Så kom dagen i Brønderslev Golfklub hvor vi fik afviklet Jyske Banks Sommerhulspil.

Hulspil er en sjov matchform, som i dette tilfælde spilles som en bestball. Dvs. at den spiller, som bruger færrest slag vinder over den anden side hvis de bruger flere slag.

Igen i år var der lavet en vinder- og en taberside, hvilket betyder, at hvis man taber første match, så går man videre på tabersiden. Der er også kamp om at gå videre på den side, men der er selvfølgelig mere prestige i at være på vindersiden.

Efter lodtrækningen i maj måned skal man blot finde en dato, hvor man kan møde sine modstandere, man skulle tro det var en nem opgave, nu er det kun 4 personer der skal finde en dato, og ikke som tidligere, hvor der var 4 par i puljen, der kunne det være et problem at få afviklet kampene i tide.

Men det korte af det lange, så blev finalerne afviklet lørdag den 21. september i et helt fantastisk vejr, ingen vind, høj solskin, det kunne kun blive en god dag.

På tabersiden skulle Helle og Kasper Christensen møde Henrik Grave og Leif Simonsen, men Leif var desværre forhindret så René Nielsen blev brugt som stand-in. Her overraskede Henrik og René da de vandt på hul 16, og så var matchen afgjort for deres vedkommende, en flot 4. plads til Helle og Kasper, og Henrik og René fik en rigtig flot 3. plads.

På vindersiden skulle René Pedersen og Jesper Kristensen møde Christian og Magnus Kjølholm, og her vandt René og Jesper på hul 15 og blev dermed vinder af Jyske Bank sommerhulspil 2024, og så kunne Christian og Magnus modtage 2. præmien.

Jyske Bank kunne desværre ikke møde op og overrække de flotte præmier, men har lovet at være sponsor igen til næste år – så det kan vi begyndt at glæde os til.

Claus Iversen