Brønderslev Golfklub i slutspil i Santanderdivisionen – Tillykke

Santanderdivision - spillere sammen med spar v

Brønderslev Golfklub har i weekenden haft alle deres divisionshold i kamp i Danmarksturneringen i golf. Det har igen været en forrygende turneringsweekend. Klubbens førstehold som spiller i den bedste række i Danmark Santander division vest mødte lørdag Holstebro i Brønderslev, her vandt det talentfulde hold fra Brønderslev 13 – 5 over det rutinerede hold fra Holstebro.

Søndag spillede holdet igen i Brønderslev, de skulle spille lokalopgør mod det stærke hold fra Aalborg Golfklub. Efter en række spændende og lige kampe, kunne Brønderslev række hænderne i vejret som vinder, de vandt 11 – 7. Brønderslev er efter 4 kampe ubesejret og har 8 point, samtidig er det det første hold som har kvalificeret sig til slutspillet om Danmarksmesterskabet.

Klubbens andet hold som spiller i Danmarksturneringens 4. division vest, spillede ligeledes begge dage på hjemmebane, her blev det desværre til et knebent nederlag på 8-6 mod Volsted lørdag. Søndag spillede de igen hjemme og besejrede Hjørring Golfklub med 13-1.

Klubbens tredje hold spiller i kvalifikationsrækken, de spillede lørdag i Brønderslev og gjorde her rent bord ved at vinde 14-0 over Jammerbugten. Søndag skulle de så møde Aabybro på Aabybros hjemmebane, det blev desværre til et nederlag på 8-6, men holdet fører fortsat deres række.

Damerne spiller i 3. division vest, de har spillet på udebane både lørdag og søndag, de vandt lørdag en flot sejr over Hjørring med 6-3. Søndag skulle Brønderslevs damer spille i Norddjurs, det blev også her til en flot sejr på 6-3.

Endelig har Klubbens seniorhold som spiller i 3. division vest spillet på udebane både lørdag og søndag. Lørdag blev det desværre til et nederlag på 12–2 til Dejbjerg. Søndag spillede seniorholdet i Mollerup, her blev det ligeledes også til et nederlag på 10-4.

Brønderslev Golfklub kan med denne weekends kampe se tilbage på endnu en stor turneringsrunde, kampene blev afviklet i et fantastisk dejligt vejr og rigtig mange tilskuere havde fundet vej til klubbens dejlige golfbane, for at heppe på spillerne, med de resultater der er opnået håber klubben også på mange tilskuer til klubbens kampe i weekenden den 12. og 13. august.