Brønderslev Golfklub har afholdt Spar Nord Junior Open Brønderslev 2014

SparNordJuniorOpenBrønderslev_P2014SparNordJuniorOpenBrønderslev_D2014SparNordJuniorOpenBrønderslev_V2014

Brønderslev Golfklub har netop afviklet en stor landsdækkende juniorrangliste-turnering: Spar Nord Junior Open Brønderslev.

73 af landets bedste juniorer mødte op til dyst på den smukke golfbane i hjertet af Vendsyssel. Igen i år er turneringen en del af den tællende turnering Krumpen Open, som spilles som en samlet turnering med 36 huller på hver af banerne i Hjørring, Brønderslev og Aalborg. Turneringen er tællende til World Amateur Golf Ranking.

Hos drengene var der 63 spillere i dyst og 1. Pladsen gik i år til en meget velspillende deltager fra Aalborg Golfklub: Hamish Brown. 2 pladsen gik til Steffen Østergaard fra Aabybro og endelig 3. Pladsen til endnu en Nordjysk spiller nemlig:
Mikkel Bergmos fra Ørnehøj Golfklub.

Brønderslev Golfklub havde 6 juniorer med, Jesper Gunder Larsen, Malthe Laustsen, Tobias Krog Dalsgaard, Oliver Mortensen, Andreas Helverskov Pedersen og Jon Højgaard Lundin. Men ingen af disse formåede at komme på de 3 første pladser.

Hos pigerne var der 10 piger til start. Her gik 1. Pladsen til Fie Phørckzen Clausen fra Aalborg Golfklub og med endnu en nordjyde på 2. Pladsen, nemlig Mette Linkhusen fra Frederikshavn Golfklub. 3. Pladsen blev også på nordjyske hænder, idet Lise Berendt, Hirtshals Golfklub kunne indkassere denne plads.

Det er dejligt at Spar Nord , v. Direktør Anette Drivsholm, vil støtte op om denne turnering og gøre det muligt at samle alle de bedste juniorer i Brønderslev, i 1. Uge af skoleferien. Spar Nord har været sponsor for denne turnering i mange år og netop det gør, at vi kan afvikle den. Foruden Spar Nord er klubben pro og 15 frivillige også med til at gøre dagen helt speciel for disse unge og dygtige spillere.

På Juniorudvalgets vegne
Mette Højgaard Lundin