Månedsbrev nr. 4. august/september 2017

Jeg håber alle har haft en god sommer og nu er opladet og klar til efterårets aktiviteter.

Banen:
Vi har desværre haft en våd og kold sommer, hvilket også har givet udfordringer for vores bane. Trods det har den aldrig været flottere. Fairways er grønne, greens hurtige og området velplejet. Stor tak til baneudvalg og greenkeeperstab. Godt gået.

Den gode bane har betydet, at vi trods vejr og manglende sol og varme har haft mange greenfee spillere. Faktisk flere end budgetteret. Og tilbagemeldingerne herfra er ’tak for en god oplevelse på banen og tak for god mad. Vi kommer igen’. Det er jo herligt.

Santander divisionen:
Som alle nok ved skal vores Santander førstehold, sponsoreret af Sparekassen Vendsyssel, spille om Danmarksmesterskabet den 2.-3. september.

Lørdag spiller de mod Søllerød

Lørdag kl. ca. 18.00 ved vi om de skal spille om guld-sølv om søndagen. Hvis dette er tilfældet laver vi en velkomstfest i klubhuset søndag aften, hvor de forventes at ankomme kl. 21.00 – 22.00

Klubben vil med velvillige sponsorers hjælp bl.a Royal Unibrew være vært ved et festligt og hyggeligt arrangement. Vi håber at rigtig mange vil møde op, og hjælpe til med at fejre dem, hvis de kvalificerer sig til finalen om søndagen. Borgmester og presse inviteres også. Guld eller sølv til DM er jo bare stort. Skulle holdet tabe lørdag, spiller de om bronze søndag. Hvis de vinder der, er det også super enormt godt, men så fejrer vi dem senere.

Vi orienterer om status lørdag aften, så tjek jeres mail der.

De andre fantastiske hold:
Dameholdet spiller om oprykning til 2. division lørdag den 2. i Fredericia mod Holstebro

Kvalifikationsrækken spiller søndag i Kalø men vi kender ikke modstanderen endnu

1. holdet slutter som nr. 2 i deres række og bliver i 4. division. Men vi tror på de næste år skal spille om oprykning. Det var såååå tæt på.

Seniorholdet blev nr. 2 i deres række og forbliver i 3. division.

DM i Veteran Damer
Berit Skovgaard deltog i DM for Veteran Damer i Frederikshavn og fik en flot 2. plads. Stort tillykke med det Berit.

Tag:
Der er endnu ikke endelig afklaring på, hvordan vi løser det, men vi håber på at have en løsning klar til medlemsmødet.

Vi er gået helt ind i den digitale tid og bruger nu facebook som medie og reklameplads meget bevidst. Vi får her hjælp af ’podi’ ved Henrik Thomsen

30.087 personer har i juli set vores opslag.

186 gange har personer klikket ind på vores hjemmeside gennem annoncen på facebook

50.143 gange er annoncen blevet vist

13.405 har liket, kommenteret eller delt vores opslag.

Så dette har også været med til at vi har fået mange greenfee spillere.

Tak til alle der liker og deler vores opslag

Økonomi:
Vi kører et ret stramt budget. Det er ’need to do’ tid, men alt i alt ser det ret fornuftigt ud. Vi håber at komme ud af året som budgetteret. Alt det takket være de mange frivillige hjælpere, uden hvis hjælp vi aldrig kunne klare det.

Udsigtsterrasse:
Royal Unibrew vil sponsorere et læsejl, så det ikke bliver så blæsende at sidde der.

Sponsorer:
Klubben har heldigvis mange fantastisk velvillige sponsorer. Men det betyder ikke at vi ikke kan bruge endnu flere.

Sponsorer søges til skilte på driving range udslagsmåtter pris kr. 2.500,00 pr. år samt til teesteds skilte, der koster kr. 5.000,00 pr. år. Så hvis du kender nogen eller din arbejdsplads kunne tænke sig at blive sponsor, med de deraf følgende goder, så ret henvendelse til Jens Arne Hedegaard, kontoret eller mig.

Jens Arne Hedegaard er blevet formand for sponsorudvalget, der yderligere består af Jes Jacob Christensen, Richard Galland, Jørn Agerbæk og undertegnede.

Ændrede åbningstider i Golfcafé:
Det er desværre nu blevet mørkere om aften, hvilket gør, at der ændres åbningstider i Golfcaféen.

Pr. 1. september bliver åbningstiderne:

Mandag fra kl. 10 – 19
Tirsdag, onsdag og torsdag fra kl. 10 -21
Fredag, lørdag og søndag fra kl. 10 – 19

Fest:
Jeg håber og krydser fingre for, at vi skal mødes til guld- eller sølvfest, men ved også det bliver svært og en kæmpe udfordring for vores hold.

På bestyrelsens vegne
Kirsten Juel Jensen