Lær at spille golf – kontakt Brønderslev Golfklub, for hér kan du lære at spille golf sammen med andre nybegyndere. Brønderslev Golfklub er en populær golfklub med et godt fællesskab, og golfklubben har nu mere end 1.000 medlemmer, og der er også plads til dig i Brønderslev Golfklub.

Velkommen til en sports- og fritidsbeskæftigelse, der helt sikkert vil bringe dig mange glæder og udfordringer uanset alder og evner.

Golf spillet afviger fra en del andre sportsgrene ved at mange spillere, rutinerede såvel som nybegyndere, unge og som ældre kan spille sammen.

Program for sæsonen 2023

Der er turnering i kaninklubben hver tirsdag fra kl. 16.45 – 17.15 . Man går ud i dette tidsrum og så tager runden ca. 2 timer.

Første spilledag er 28. marts 2023Sidste spilledag er 30. september 2023.

Følgende dage er der Gunstart:

Tirsdag d. 20. juni på gul sløjfe (midtvejsturnering)

Lørdag d. 30. september på gul sløjfe (afslutningsturnering)

Gunstart betyder, at alle spillere starter ud samtidig fordelt på banens 9 huller.

Kaninklubben

Kaninklubben er det sted, hvor du vil blive fortrolig med golfspillet og hvor du sammen med mentorerne vil lære reglerne/etiketten på banen. Du vil blive guidet igennem klubbens 4 sløjfer og mentorerne vil hjælpe dig med at komme i gang med spillet.

Du vil erfare, at der er en meget hyggelig og afslappet stemning i Kaninklubben, hvor alle er lige velkommen uanset om du er nybegynder eller har spillet i mange år. Det vil også være stedet, hvor du kan lave aftaler med andre spillere om, at komme ud og spille andre dage end om tirsdagene i Kaninklubben.

Desuden vil du møde andre golfspillere, som måske er startet sidste år og ikke mindst erfarne golfspillere, som synes det er hyggeligt at komme i Kaninklubben og spille sammen med Jer nye spillere.

Du tilmelder dig Kaninklubbens turneringer via www.golf.dk inden den pågældende tirsdag kl. 12. Man går på www.golf.dk – vælge klubturneringer og dernæst Kaninklubben – vælg herefter tilmeld.

Kaninklubbens turneringer spiller altid Dagens Bane (rød, blå eller gul) og Pay & play Hvid sløjfe. De første gange vil det være en god ide at tilmelde sig på hvid sløjfe.
Har du kun medlemskab til den hvide sløjfe, kan du kun tilmelde dig på denne sløjfe om tirsdagen. Til midtvejs- og afslutningsturnering kan ALLE tilmelde sig på gul sløjfe.

Du vil på spilledagen (tirsdag) efter kl. 12 modtage en mail, hvor start tidspunktet står og hvem du skal spille med.

Om tirsdagen møder du op i god tid i klubhuset, hvor Kaninklubben samles i Golfcafeen. Der skal betales kr. 20,- pr. gang, som betales via golfstanderen, som er placeret ved administrationen. Dernæst skal der udfyldes scorekort.

Når du møder op i kaninklubben, vil mentorerne være behjælpelige med at få betalt, udfyldt scorekort mv.

Efter runden tjekkes scorekort, point lægges sammen, underskrives af spiller og markør og afleveres samme sted, som de blev udfyldt.

Der vil være mulighed for at købe mad og drikke i Golfcafeen.

Sådan bliver du golfspiller

Kom godt i gang med golf på et af klubbens weekendkursus.

Weekendkursus er fra lørdag kl. 9 til kl. 15.30 og søndag kl. 9 til 15.30. Se på www.broenderslevgolfklub.dk hvornår der er kurser.

Du vil blive undervist i regler, langt spil, putting, indspil, bunkerslag og du vil komme til at gå to golf runder sammen med vores mentorer. Så er du godt i gang med golfspillet.

Kurset koster kr. 995,- pr. person

Efter kurset giver klubben et tilbud på medlemskab.

Medlemskabet giver ret til:

Lån af golfkøller til træning under weekendkurset

Fri adgang til træning på alle træningsfaciliteter

Fri adgang til spil på Pay & Play (hvid sløjfe)

Adgang til at spille rød, blå og gul sløjfe ifølge med en rutineret spiller (max HCP 53,9) og medlem af klubben. Dog på tidspunkter hvor der ikke er så mange spillere på banen.

Fri adgang til klubhus og øvrige faciliteter

Den grundlæggende undervisning får du hos klubbens træner. Morten Hedegaard, tlf. 61 26 32 81, mail post@mortenhedegaard.dk

Handicapregulering foregår ved spil i Kaninklubben eller i private runder. Iflg. de nye handicap regler, som trådte i kraft 1. januar 2021, bør man aflevere scorekort efter hver spillede runde og det skal ske samme dag, der er spillet.

Regelundervisning:

Du skal under weekendens kursus tage regelprøven på www.golf.dk/regelproeve

Banegodkendelse:

For at opnå banegodkendelse skal følgende være opfyldt:

Weekendkurset skal være gennemført, og du skal have bevist, at du har opnået viden om golf spillet, golfregler i praksis og selvfølgelig god opførsel på banen.

Regelprøven skal være bestået.

Efter banegodkendelse og indmeldelse i Brønderslev Golfklub får du udleveret et DGU-kort og et medlemskort, derefter kan du benytte hele banen 365 dage om året.

Vi håber, du vil deltage i kaninklubbens turneringer om tirsdagen for således at blive integreret i golfklubbens sociale liv. Du har også mulighed for at deltage i de forskellige ugedagsklubber (mandagsdrenge, tirsdagspiger, damedagen, seniorklubben, herredagen og fredagsklubben) samt spille med i klubbens øvrige turneringer.

Vi glæder os til af tage os af dig og få dig med i fællesskabet i Brønderslev Golfklub kontakt os og lær at spille golf!

Kaninklubbens bestyrelse:

Lone Lyshøj