Hej Fredags Golfere

Foråret er på vej. En ny sæson i Fredagsklubben er i vente. Som navnet antyder spiller vi om fredagen sommeren igennem. Hvis alt går som planlagt, vil første spilledag være:

Fredag den 5. april 2024.

Lidt om os:

Fredagsklubben er et godt sted at fortsætte, sammen med, eller efter Kaninklubben. Man lærer en masse andre spillere at kende og har en god mulighed for at danne et godt netværk.

Vi er alle glade amatører og tager glædeligt imod nye spillere. Nogle af os er også aktive i Kaninklubben (mentorer). Hvis du er begynder fra i år, eller tidligere år, har du sikkert stiftet bekendtskab med nogle af os.

Vi tager godt imod nye spillere, men ser dog gerne at:

• Du har et handicap på max 46 (Vi finder også ud af det, hvis handicappet er højere, så skal du bare kontakte administrator)
  • Du skal kunne spille fra Rød eller Gul Tee-sted
  • Du er nogenlunde “selvkørende” som golfspiller, dvs. du skal kunne finde rundt på de 3 sløjfer og kende lidt til golfreglerne

Der er en gennemgående konkurrence i hele sæsonen. Alle deltageres score bliver omregnet til point.

Den der har flest point, når sæsonen er slut, bliver kåret som årets ”fredagsgolfer” og får sit navn indgraveret i vandrepokalen.,

Fredagsklub Match bliver afviklet over 9 eller 18 huller på ugens bane. Vi spiller stableford.

Spiller man 9 huller kan man stadig nå hjem og have fredagshygge med familien.

9 hullers match og de første 9 huller i 18 hullers match, er tællende i den gennemgående turnering, der vil dog være en Order of Merit for både 9 og 18 huller.

I fredagsklubben spiller vi i 2 rækker 1 herre- og 1 damerække og for at skabe et hyggeligt miljø i klubben, afholdes præmieuddeling med fælles spisning 2 gange i løbet af sæsonen.

Her er der præmier, for hver runde, til de dygtigste spillere i begge rækker.

1. præmieuddeling er ca. midtvejs fredag den 5. juli 2024

Afslutningen er fredag den 27. september, så sæt kryds i kalenderen.

Fredagsklubben holder ferie i uge: 28-29-30. Der afsættes tider, men runderne er ikke tællende for det samlede resultat.

Tilmelding sker på Golfbox enten 9 eller 18 huller. Husk at læse instruktionen inden tilmelding.

Både 9 og 18 hullers match bliver, så vidt muligt, indberettet i golfbox på spilledagen, så HCP er retvisende. Derfor skal alle scores være inde inden kl. 22 på spilledagen.

Vi vil i år også forsøge med direkte indberetning via golfbox app.

Tilmelding slutter kl. 12:00 på spilledagen og der sendes en startliste ud på mail og så møder i bare op ude ved klubben, kom gerne i god tid.

Vi skal nok guide nye medlemmer, indtil man er kommet ind i rutinen.

Det første hold starter kl. 15:30, og de resterende hold udsendes herefter i rækkefølge med 7 minutters mellemrum.

Matchfee betales inden runden og er også i år kr. 20.00 pr. gang, både for 9 og 18 hullers match.

Matchfee bruges til præmier.

Vi ser frem til en forrygende sæson med mange nye og ”gamle” deltagere.

SÅ BARE MØD OP.

Vi bruger Facebook til at give fælles beskeder, så meld dig ind i gruppen “BG Fredagsklubben”, der administreres af Poul Larsen

Vi bruger Facebook gruppen til at give fælles beskeder.

På gensyn

Poul Larsen