Oprykning i Brønderslev Golfklub

Brønderslev Golfklub siger tusinde gange tillykke til vores fantastiske drenge.

Herrernes 1. og 2. hold rykkede i weekenden op i henholdsvis Elitedivisionen og 4. division.

I 1. division var 1. holdet i en utrolig tæt gruppe, hvor man inden den sidste spilleweekend ikke kunne vide sig sikker på, om det var nedrykning eller oprykning, der var i spil. En god sidste spilleweekend med hjemmesejr over Silkeborg, som havde Europa Tour spiller Morten Ørum Madsen på holdet, sikredes 1. pladsen i puljen, som derved gav finalekamp om oprykning, der altså blev vundet i lørdags.

Vores 2. hold var i sæsonens gruppespil helt suveræne og fejede al modstand af banen i holdets 6 matcher. Oprykningen blev sikret i finalespillet søndag, hvor 10 hold kæmpede om 4 oprykningspladser. En flot 3. plads efter forhåndsfavoritterne sikrede oprykningen til 4. division.

Oprykningen til Elitedivisionen er en historisk bedrift i Brønderslev Golfklub, som aldrig tidligere har haft et hold i Danmarks bedste række.

En stor tak skal lyde til Morten Hedegaard, som gennem de seneste år som træner i Brønderslev Golfklub, har arbejdet målrettet med truppen teknisk og mentalt; men i høj grad også fået skabt en fantastisk holdånd i truppen.

Der skal også lyde en stor tak til spillerne, sportsudvalget og de 2 holds holdkaptajner, Erik Aagaard og Martin Knudsen, som til hver turneringsweekend sørger for det praktiske omkring holdene.

Søndag aften blev de 2 hold fejret i klubben af 60 – 70 mennesker med snacks og drikkevarer. De 2 hold blev takket af Brønderslev Golfklubs formand, Jan Kingo, sportsudvalgets formand, Tage Nielsen samt Brønderslevs Borgmester Mikael Klitgaard, som takkede klubben for at sætte Brønderslev på det sportslige landkort.

Mange tak til alle fremmødte, der var mede til at fejre den store triumf for Brønderslev Golfklubs Eliteafdeling.