Medlemsbrev april 2019

Kære medlemmer!

Så er varmen endelig kommet og vi alle har glædet os til både varmen og påsken. Vi har allerede nu haft 2 hold begyndere i gang. På første hold var der 11, hvoraf de 10 fortsatte og på hold 2 var der 7, hvoraf de 6 fortsatte. Det er vi super glade for.

Der er også startet 12 fantastiske unge mennesker op, som går på NIH (Nordjyllands Idrætshøjskole) – De får undervisning hver tirsdag og kan så spille hvid sløjfe.

Vi har også fået medlemmer fra andre klubber og der er medlemmer, som er kommet i gang igen efter en længere pause. Så der er en dejlig stemning og atmosfære i klubben. Tak for det?

Golfsporet:

Vores nye chefgreenkeeper Søren Ørskov er rigtig glad for den info, han får fra golfsporet. Jeg har så oplevet, at flere af jer medlemmer ikke ved eller måske ikke kan huske, hvad det er. Det er en app som I downloader til telefonen, og så tænder I den og logger på app’en, inden I går ud. Derefter slukker I telefonen, stikker den i baglommen og ikke i baggen, da det ikke siger noget om hvor I går. Sluk den inden I lægger den i baglommen. Den bruger så 5-10% strøm på 18 huller. Den viser, hvor vi går på banen, hvilke bunkere vi lander i og hvor vi kommer i uføre m.m. til vigtig info for banepersonalet. Så brug den. TAK

Salg af træ

Kløveklart brænde kan nu købes af klubbens medlemmer.

Pris kr. 200,- pr. rummeter eller fyld din trailer og aftal prisen med Ole Ravnslund.

Ole Ravnslund kontaktes på mobil 20 46 60 56 for aftale om afhentning og betaling.

Gave på kr. 200,00 til klubben:

Så til vores nye status som velgørende forening. I må meget gerne indbetale kr. 200,00 som gave til klubben igen i år, så vi kan få momsrefusion. Beløbet kan indbetales på konto 7445 1222223 eller via mobilpay 56507. Der ligger sedler på disken ved kontoret til at udfylde, så I kan få fradrag for beløbet i skat. Vi sørger for indberetningen.

Vi håber meget, at vi igen i år kan få min. 100 medlemmer til at give denne gave. Vi får moms tilbage for 2018 i november 2019.  Først der kender vi det endelige beløb vi får refunderet.

Pengene vi fik som gave sidste år blev delvist brugt på en ny baneservicebil og resten venter på at blive brugt i banken. Vi vil i år satse på at bruge pengene til banen. Søren Ørskov ønsker sig en slibemaskine, så han selv kan slibe vores knive på maskinerne. Vi får det pt. gjort ude i byen. De skal slibes oftere end vi tidligere har brugt, for at klippe græsset skarpt, så vi kan optimere vores bane. Så derfor ønsket.

BGE

BGE (Brønderslev Golf Elite) spillede maratongolf i 2018 og beløbet er doneret til klubben. De har valgt at få sat jernvasker op ved driving range. Det glæder vi os til, for vi kan ikke slå ordentlige slag med beskidte jern.

Golfens Dag den 28. april kl. 10.00

Vi har fået nogle flyers til golfens dag. I må meget gerne tage nogle stykker og komme i jeres naboers postkasse. Også gerne invitere dem med til den 28. april. Det vil være dejligt, hvis der kommer mange til dagen, så vi kan få nye medlemmer.

Der vil også været et tilbud diabetikere. Det er jo vigtigt, at man som diabetiker dyrker motion. Så kender du en, som er diabetiker, så tage vedkommende med i klubben til golfens dag.

Trøjer:

I år vil det være muligt at købe poloer med klublogo i shoppen. Det har været et ønske, at få en klubtrøje som man kan købe fortløbende. Poloen bliver lyseblå og i en superkvalitet. Det bliver muligt at købe trøjen i mange år frem medmindre der sker et eller andet uforudset. Prisen på polotrøjen bliver kr. 499,-. Det er lidt usikkert, hvornår den lander i shoppen men vi håber på, at det bliver snart. Poloen kan købes af alle. På den måde kan medlemmer være ens, hvis man evt. spiller regionsgolf.

Vi har som udgangspunkt alle størrelser hjemme til at prøve og der suppleres jævnligt op. Der kan ikke forventes, at der er lager på alle størrelser.

Vi arbejder også på, at få en varm trøje med klublogo. Det hører I om senere.

Så den nye klubfarve på trøjer er lyseblå.

Tidsbestilling:

For en god ordens skyld vil jeg lige informere om, at I som medlemmer kan booke 14 dage før starttid. Starttiderne skal ALTID bekræftes senest 15 min. før. Det er meget vigtigt. Som noget nyt kan I bekræfte starttid, selvom I er nede på parkeringspladsen. Dette gøres på golfbox appen, men så kan I ikke udskrive scorekort.

Decohaven:

Decohaven kommer og planter vores blomsterkummer til. De er ny sponsor.

De har fået renoveret planteskolen, og den er virkelig et besøg værd. Den ligger på Løkkenvej TH lige efter rundkørslen. Så gå en tur der i det pragtfulde nye anlæg og bliv inspireret til haven eller altanen. De har også blomster til stuen.

Stena Line:

Hvis i skal til Sverige eller Oslo i år så husk at booke gennem vores sponsorside. Gå ind på hjemmesiden, tryk på sponsorer og tryk på Stena Lines loge. Så får I 10% på den til enhver tid gældende pris og klubben får 5%

Der kommer gode pristilbud på sommerens rejser lige efter påske, så det bliver meget billigt at tage til Sverige, og den svenske krone er i en meget fordelagtig kurs for os danske. Så hold øje med Stena Lines hjemmeside.

God påske

Kirsten Juel Jensen