Maratongolf i Brønderslev

Brønderslev Golfklubs Elite afholdte lørdag den 18. juni Maratongolf.

6 elitespillere fra Brønderslev Golfklub spillede så mange huller de kunne fra kl. 05.00 til kl. 17.00 – d.v.s  12 timers spil. Målet for hver enkelt spiller var 100 huller. Den yngste spiller var 14 år og den ældste var 36 år. De 6 spillere var Morten Hedegaard, Mathias Sørensen, Alexander Nielsen, Nicolai Sørensen, Jonas Thygaard og Oliver Mortensen.

Der blev i alt spillet 600 huller og lavet 70 birdies, hvilket betyder at 70 huller blev spillet i en under par. Det svarer til at hver spiller har gået ca. 35 km – spillet 100 huller.

Idéen med Maratongolf kommer fra vores træner Morten Hedegaard. Han mener, at det er en god idé, at elitespillerne giver noget igen til klubben for den støttes der ydes til hver enkelt spiller i løbet af en sæson i form af rejseudgifter, tøj og træning.  Via sponsorater som ydes af både virksomheder og klubmedlemmer indsamles der penge på dagen, og i år blev der sponsoreret for kr. 19.264,00 – et flot beløb.

Elitespillerne havde allerede for 3 uger siden bestemt at klubben i år skulle have 2 sæt lounge møbler til terrassen, bestående af sofa, 2 lænestole og sofabord – disse er allerede taget i brug, og klubben er meget glade for den fine gave.

Det er meget flot at både klubbens enhvervssponsorer og klubbens medlemmer støtter op omkring dette initiativ.

Morten Hedegaard håber at projektet også kan gennemføres i 2017.

Nedenstående ses de både glade og trætte spillere.

2016_Maratongolf 2016_Maratongolf_2