Månedsbrev nr. 2. juni 2017

Så er det tid til lidt nyt fra bestyrelsen.

Golfspilleren i centrum: Som mange har oplevet, får vi spørgeskema både fra egen bane og når vi har været greenfee spillere på andre baner. På landsplan har 40.000 medlemmer og 38.000 greenfee spillere svaret sidste år. Vi ligger her rigtig fint, idet vi faktisk blander os i toppen blandt de deltagende klubber. Vores bane og service roses rigtig meget. Det er da herligt, at vi er en klub, som greenfee spillere synes, det er dejligt at besøge. Vi har jo som alle andre klubber brug for greenfee spillerne i vores økonomi.

Skraldespande: Flere af vores skraldespande på banen er ved at være slidte. Vi har så hørt, at Ålborg kommune skifter skraldespande ud 1. oktober, og vi vil rigtig gerne have de gamle. Så er der medlemmer der bor i Ålborg og har et miljøstativ med beklædning, vil vi rigtig gerne have det. Det kan også være I kender en der bor i Ålborg og har sådan et stativ. Det skal være med træbeklædning, som de stativer I kan se på vores bane. Vi vil være super glade for at få dem sponsoreret. Hvis I kan sponsorere sådan et miljøstativ, skal I sende en mail til Ulla på info(at)broenderslevgolfklub.dk

Hjemmeside: Vi har indgået et samarbejde med Podi og får ny hjemmeside efter sommerferien. Vores nuværende hjemmeside er desværre ikke mobilvenlig, og er en nødvendighed. Kim Østerby og Søren Christensen, som er frivillige på vores nuværende side, vil heldigvis stadig hjælpe i den udstrækning, det bliver nødvendigt.

Facebook: Vi begynder at annoncere på facebook i samarbejde med Podi og vil bruge dette medie til at eksponere os fra. Så når I fremover får oplysninger og andet nyt så vil vi sætte pris på likes og del med venner. Annoncerne vil blive målrettet golfere, men sendt på landsplan.

Buggypladser: Der er arbejdsweekend den 13. juni og her skal der males samt etableres nye og bedre buggypladser ved baghuset. SE fonden har givet penge hertil og vi søger nu fonden om tag. Men et skridt af gangen. Det vigtigste er, at det udvikles.

Propning af greens: Dette skulle være sket den 30 maj, men regnen kom på tværs. Propning kræver tørre greens. Vi håber vejret snart vil være med os. Greens er lige nu meget fine men for at det kan fortsætte og at de kan blive endnu bedre er propning med dressning med sand nødvendigt, så lad det ikke frustrere jeres spil.

Medlemstallet og greenfeespillere: Dette er som budgetteret og vi har pt 39 prøvemedlemmer. Tag godt imod dem og hjælp med til, at de føler sig velkomne. Vi er bagud med greenfee spillere, men lad os håbe det bliver bedre over de kommende måneder.

Taget på klubhuset: Der er endnu ikke fundet en løsning, men vi arbejder på det.

Råger: Olof Rodding søgte om rågeregulering og der er skudt godt 100 stk.. Det er nu svært at se rederne på grund af blade, men jægerne forsøger fortsat og må skyde til 15. juni.

Divisionskampe: Weekenden den 17.-18. juni er der masser af god golf på vores bane, da både Santander og divisionshold spiller hjemme, så kik ud og se de dygtige spillere.

Golfcaféen: Hurra Hurra, det er en fornøjelse at spise i golfklubben, og vi er ved at blive kendt i landsdelen for vores gode køkken. Tak til Kristian og hans hjælpere. Vi er bare så glade for jeres mad og fine service.

Suk Suk til sidst, men det skal altså siges: Husk kørsel mellem bunker og greens er slut for både trolley og buggy. Det gælder også rød 2. Og hav respekt for ikke at køre jeres trolley helt hen til green, der hvor der ikke er bunker. Hold en afstand på 3-5 meter for trolley og mere for buggy. Vi har lavet denne nye regel for at få bedre forgreens og ikke for at genere jer. Nogle har klaget over, at det tager længere tid og andre over at runden bliver længere. Ja….sådan er det. Vi håber, det går alligevel.

Pitchfork er til for at bruges på green. Husk den. Der er desværre for mange nedslagsmærker og det er ikke bare fra greenfee spillere, som nogen mener.

Turf SKAL lægges på plads og trampes fast. Vi bliver alle sure, når vores bold ligger i et hul forårsaget af at en spiller ikke har haft lyst til at hente sin turf og lægge den på plads.

Det vil være rigtig dejligt, hvis alle hjælper med til, at der er pænt på terrassen. Stole sættes på plads og I husker at rense sko før i går ind. Hvis der er nogle der glemmer det, så hjælp gerne til med at gøre i orden, så vi alle synes, det er rart at komme på terrassen. Det må og skal være et fælles ansvar.

Starttid SKAL bekræftes senest 15 minutter før spilletid.

Spillemakker: Hvis nogen mangler en spillemakker, så husk at I kan kontakte Ulla. Hun laver en liste, som vil blive hængt op nede i kælderen. Her kan man så kontakte hinanden. Husk også det er tilladt at skrive sig på 3 og 4 bolde. Især i weekends vil det være en fordel, at fylde op med 4 bolde. Så slipper I for at gå og vente som en 2 bold og man lære andre at kende – Det er jo altid hyggeligt.

På bestyrelsens vegne
Kirsten Juel Jensen