Info fra bestyrelsen

Generalforsamling

Af forskellige grunde har vi været nødsaget til at flytte dato for generalforsamlingen.

Generalforsamlingen afholdes den 7. marts 2019 kl. 19.00 og IKKE som tidligere udmeldt den 25. februar.

Indkaldelse bliver udsendt særskilt senere.

Ny Chefgreenkeeper

Pr. 1. marts 2019 har vi ansat Søren Ørskov på 44 år som Chefgreenkeeper. Søren Ørskov kommer fra en stilling som chefgreenkeeper på Rømø Golf Links. Han har erfaring fra følgende golfbaner: Barløseborg, Great Northern Kerteminde, Odense og Lillebælt.

Søren Ørskov er også uddannet golftræner.

Søren Ørskov kommer til generalforsamlingen, hvor I kan møde ham.

På generalforsamlingen vil I også møde Lotte Sletten, som jo er vores nye daglig leder i Golfcaféen.

Vi glæder os meget til samarbejdet med begge.

Rågeregulering

Oluf Rodding har fået lov til at rågeregulere frem til 15. marts. Skulle nogen være interesseret i at hjælpe med dette, kan man kontakte Klaus Behncke på telefon 30260732 eller mail mkbehncke@gmail.com.

Banen fortsat lukket

Henrik har været rundt på banen i dag og vi kan desværre ikke åbne den endnu. Det betyder, at alle sløjfer er lukket indtil videre – gælder også hvid. Vi skal nok udsende mail, når banen åbnes. Vi håber selvfølgelig på, at det bliver snart.

Baneservice i Brønderslev Golfklub

Christian Grande skriver følgende:

I mange år har det været en tradition, at der har været ydet baneservice på vores bane i de fleste weekender i løbet af hovedsæsonen – dvs. fra april til september. I 2019 vil vi også prøve at besætte nogle ugedage, hvor der er mange spillere på banen.

Som baneservice har du følgende opgaver:

• Mobil service på banen for at se, om spillet flyder godt.
  • Kontakt til spillere – kontrol af bagmærker etc.
  • Opsyn med, at start- og flettetider overholdes.
  • Vejledning af gæstespillere og nye medlemmer.

Du skal ikke være ”politibetjent”, men serviceperson, som medlemmer og gæstespillere kan henvende sig til, når og hvis der er problemer.

De fleste hjælpere synes, at det er en hyggelig opgave – funktionen er kendt fra mange baner både i Danmark og udlandet. Man kan evt. tage øl/vand/frugt og chokolade med fra Golfcaféen, når man kører rundt – så bliver man specielt godt modtaget på en god sommerdag.

Det er meget vigtigt, at vi får flere medlemmer til at hjælpe – en eller 2 dage i løbet af en sæson – i weekenden fra kl. 08:00 – 14:00, og i nogle hverdage fra kl. 09:00 – 12:00.

Som ny i baneservice vil du blive sat ind i tingene – de første par vagter afholdes sammen med en erfaren hjælper. Der er en lille forplejning inkluderet i vagten.

Hjælp klubben – Kontakt Christian Grande – formand for baneservice allerede i dag eller senest den 16.februar, og oplys dit medlemsnummer og navn, såfremt du ønsker at være en del af baneservice:

Christian Grande kontaktes på mail grande@dbmail.dk eller telefon 29851048.

Hvis du tilmelder dig som baneservice, skal du komme til nedenstående møde eller oplyse Christian Grande om, hvor mange vagter du ønsker at tage.

Den 25. februar afholdes et vagtfordelingsmøde kl. 19.00, hvor de enkelte vagter fordeles efter ønske. På forhånd tak for din tilmelding. Du gør en forskel ved at være frivillig hjælper i Brønderslev Golfklub.

God weekend

Kirsten Juel Jensen – formand