Brønderslev Golfklub blev stiftet i 1971 som klub nr. 32. Klubben har åbent hele året

Baneanlægget består af 27 huller + 9 huller pay and play. Den oprindelige 18 huls bane blev tegnet af Erik Schnack der nok er mest kendt for sin udformning af banen i Holstebro. De første 9 huller, som blev indviet i 1974 var egentlig hul 10-18 af den påtænkte bane. Disse huller er i dag Blå sløjfe. Hul 1-9 stod færdige og blev indviet i 1985. Disse huller er i dag Gul sløjfe. I 2001 indviedes Rød sløjfe, så der nu er 27 huller. Desuden indviedes en rated 9 hullers pay and play-bane – Hvid sløjfe. Rød og Hvid sløjfe er tegnet af Michael Traasdahl Møller, som også har stået for putting-green og øvelsesområde. Desuden har han redesignet enkelte huller på Gul og Blå. Se mere om Michael Traasdahl Møllers banedesign her.

I 2003 indviedes det flotte klubhus med cafe, proshop og alle faciliteter. Fra klubhuset har man udsigt til fire greens og fire teesteder. Og driving range og øvrige øvelsesområder er få skridt væk.